Fin kille!

Då var jag tillbaka efter kvällen i stallet!

Det är ju sjukt ändå att jag har varit så grinig hela dagen eftersom en viss Maria ringde och väckte mig klockan 9 imorse, och då hade jag sovit ca 4h, sedan kunde jag inte heller somna om.
Hur som helst, så har jag varit sur och grinig enda sen dess, och det har inte blivit bättre när varje gång jag har hållit på att somna på bussarna jag har åkt så har folk hela tiden ring på min mobil haha :)

Iaf så skulle vi jobba lite med mindre hinder idag och jobba med känslan.
Han var jättefin när jag red fram, supermjuk i munnen och jag bara njöt, han fick en riktigt lång framridning och jag ville typ aldrig sluta!

Sedan började vi jobba med upphöjda travbommar och han var superduktig, sedan över gick vi till att travhoppa lite och då hoppade han mig nästan ur sadeln, var inte alls beredd på sprången!

Därefter jobbade vi med galoppbom fram till hinder, och sedan hade vi en serie på fyra hinder med ett galoppsprång emellan. Här började det släppa lite med att jag hela tiden vill backa emot hindrerna och Bosse började tycka att det var riktigt roligt!

Därefter jobbade vi med det första och sista hindret på serien och hoppade dog-leg och det var här det roliga började, han blev nämligen lite övertaggad, så han drog iväg med mig för han blev sur att vi inte red rakt på serien bara, och åt andra hållet höll jag på flyga av för han gjorde världens luftsprång för han blev förbannad :D

Sedan tog vi bort ett hinder på serien, och här var han också extremt rolig, för vi kom på 2½ galoppsprång en gång så han rev bak, och då blev han jättearg och började kicka haha!

Hur som helst, avslutade vi med en liten bana och det gick så himla bra! :D

Old pic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0