Det står inte still

Tjenixen allesammans!

Sitter just nu nere i Övik och har varit här sedan i fredags, ska dra hem till Umeå igen om nån timme, ska få lifta med en av min bror kompisar vilket är kanon då jag inte var så sugen på bussen ikväll, utan hade tänkt ta tåget imorgonbitti och det kan man ju inte lita på!

I fredags när vi åkte ner så skulle tåget gå 16.20, dock blev det inställt och det skulle gå en buss istället, alla gick ut och ställde sig och väntade i det svinkalla vädret, ingen buss kom... Så efter 20min gick vi in och väntade, klockan 16.50 meddelar dom att bussen ska gå 17.10! Jomen tackar, sedan tog det dessutom 1h och 50min innan man var nere i Övik, så istället för att vara nere klockan 17.10 som planerat så var man framme 19.00 man tackar ja!

Dock var kvällen, och ja egentligen hela helgen väldigt trevlig! Britta var nämligen här nere så vi gick ut på fredagen och hade svinroligt och igår brummade vi lite bil!

Men nog om det, ni bryr ju er bara om hästarna iaf - idag har jag faktiskt varit och ridit Divan!
Önskar att jag hade fotat min extremt snygga outfit som jag skrapa ihop här hemmifrån, gamla vinterkängor, en dunväst som var typ tre storlekar förstor och ridbyxor med hål på ena knäet haha! Kände mig väldigt tjusig, speciellt när Alexandra och Julia tänkte fota och filma...

Inne i ridhuset blev det iaf då det regnade och blåste kallt, dock inget långt pass då det fortfarande är tungt underlag där inne, men har hört att dom jobbar på det!

Skrittade väldigt mycket, gjorde mycket halter, samlade och ökade skritten, och mycket halvhalter. Annars är det lätt att man bara sitter och bromsar henne eftersom hon är så pigg.

När jag sedan började trava henne var hon jättefin! Avslappnad och frustade redan i dom första stegen och så förblev hon resten av ridpasset!
Vi bråkade lite i galoppen då jag tänkte ta igenom problemet vi fick i hoppningen förra helgen, att hon går emot skänkel när man försöker göra snävare vändningar, och jag fick verkligen smaka på fuxmärr idag när det väl kom till kritan haha
Hon kickade och surade ihop totalt, dock löste det sig så gav mig ganska direkt då så hon skulle avsluta när det var roligt och positivt!



Har filmerna från förra helgens tävlande nu, och en massa bilder till bloggheadern så den här veckan LOVAR jag att det ska hända grejer!


Finaste tjejen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0