BILDBOMB - KIAMBA

Vet inte alls om ni alla kommer ihåg den, men 2007 opererades Bosse för sin strupipning, och det året skulle jag först ha Bonija i tävlingsgruppen.
Efter första lektionen har jag för mig att jag var så ledsen att jag grät och fick byta till Kiamba, först tyckte jag inte alls det var någon höjdare, men tji fick jag!

Världens finaste gräddvisp som t.o.m slog privathästarna!
Tror hon tog en rosett på varje tävling, i både hoppning och dressyr och vid när terminen var slut var jag riktigt fäst vid henne. Hon ligger mig fortfarande väldigt varmt om hjärtat och är en häst som förtjänar mer uppmärksamhet än vad hon får.

Hon är en häst jag vill köpa när jag blir sådär superrik ni vet, och bara ska ha henne mysandes på min stora herrgård som är värd några miljoner. Hur som helst är bilden ni ser här under är tagen av Lisa Lindberg och är en av första träningarna. Snacka om att hästen kan hoppa, dom följande bilderna bjuder jag på, bl.a när hon hoppar mig ur sadeln, jag tävlar dressyr i en hoppsadel och lite annat smått och gott! Nu kör vi!





Dressyrlektion fotad av Britta






Första klubbhoppningen fotad av Pernilla








Dressyrtävlande fotade av Britta




Framridning även fotad av Britta


Lokal hopptävling fotad av Pernilla





Bilder från samma tävling fotade av Britta



Och två bilder som jag faktiskt inte vet vem som har fotat..


Kolla in 0:55 när jag pressar henne över hindret - VILKA BAKBEN!!


Skrattar så himla mycket när jag ser dom här filmerna, vilken flängridning!
Men det var inte det lättaste när hon var så liten, men hoppade ändå så stort.
Minns hur missnöjd jag med tävlingen för att vi kom fel på typ alla hinder haha!
Syns nog inte heller hur stark och pigg hon egentligen var att hoppa - saknar!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tror det är jag som tagit de bilderna haha. Fast är inte säker. Men iallafall, man rider helt annorlunda här och behandlar hästarna annorlunda. Men de jag jobbar för är jättesnälla. Vi får höras mer när jag har mer tid, för min lunch är slut nu! Hälsa alla hemma

2011-10-12 @ 15:28:22
URL: http://lindbergl.blogg.se/
Postat av: Stella Wannberg

Men nu glömde du ju de roligaste.... Tolkningen!!! ;-)

2014-03-22 @ 09:38:34
URL: http://rietorchis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0