URF 6/11

Ja, ett snabbt inlägg från dagen då!

Det kändes verkligen inte som att det var mening att jag skulle tävla idag, och jag borde kanske tagit alla tecken och struntat i att åka haha, dagen började med att Maria backade in i bil, sedan full fart in i transporten och när vi var på väg till Hippo var bilen nära att börja koka, som tur var, var vi PRECIS vid en mack när vi märkte hur varm den började bli, men ja, då hade jag ganska stor lust att vända hem igen!

Red iaf först 1m klassen, 0fel i grunden och 8fel i omhoppningen, han var SÅ trött när vi hade 3 hinder kvar, fick sitta och peppa honom för jag tyckte så synd om honom, det blir så mycket jobbigare för honom när han kommer inomhus, även om det är kortare banor, han var dock väldigt taggad när vi skulle starta, och sista hindret som han rev, var bara ren trötthet.

Bestämde mig iaf för att rida 110 iaf, eftersom vi ändå var där och 1m kändes så jäkla lågt.
Hade respekt för två oxrar redan när jag gick in på banan men försökte släppa det och lägga upp en bra plan.
Red in på banan och taggade igång honom, han hoppade fint på dom första två hindrerna, sen till trean där jag hade bestämt att jag skulle rida på 8galoppsprång  så kommer vi där och jag gör ingenting av situationen, den duktiga hästen hoppar iaf av och klarar hindret utan problem, sedan var det kombinationen och jag var fortfarande passiv i ridningen, så han kommer in nära, hoppar utav tusan så han kommer väldigt högt över, två galoppsprång fram till nästa hinder, vilket blir långt eftersom han redan hoppat mer uppåt än framåt, så han försöker springa på sidan till höger, jag styr tillbaka och försöker övertala honom men han gör en hel vändning till vänster istället, så plupp av hästen!

Perfekt avslut på detta år - eller?
Nej men skiter faktiskt i den här tävlingen ändå, jag är nöjd att jag gick in ändå, det är inte höjden som är problemet, det är att jag inte litar på min känsla längre och rider på den, utan försöker planera allt in i minsta detalj.
Alla som tycker något om ridstilen, mina beslut eller vad som helst, rör mig faktiskt inte i ryggen för tillfället, efter motgång kommer framgång, och efter så mycket skit det har varit nu så kan det bara bli bättre! :)

Nu ska han ha en vintervila i 3veckor, så ska vi börja om sen, har hela vintern nu att träna och det känns bara skönt!
Imorgon ska vi ut på en härligt skrittur, sen måste jag fokusera på nästa tenta vi har på onsdag!



En dålig bild, men här visar det lite hur mycket han överhoppade sig haha, söten! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0