Tävlingsutvärdering 2011

Klasser/Starter:

Dressyr:
LB:2 - 5
LB:3 - 4
LA:3 - 6
LA:4 - 1

Högstra procent: 64,66% LB:2
Antal placeringar: 7st


Hoppning:
0.95cm - 1
100cm - 5
105cm - 2
110cm - 4
120cm - 2

Antal placeringar: 4st
Antal dubbenollor: 5st
Antal rundor med max 4fel: 2st

Totalt: 30starter (16dressyr/14hoppning)
Placerad: 11gg

Nu kan jag bara prata utifrån min synvinkel, eftersom det är mest Maria som har tävlat honom i dressyren, men jag tycker han har gjort ett riktigt bra år, med tanke på att han har hållt sig frisk hela året, så har han aldrig tävlat så mycket som han har gjort iår!
Han verkar dock gilla att komma tre och fyra då det är mest dom rosetterna han har kammat hem!

Jag har bl.a för FÖRSTA gången, tävlat dressyr på en annan klubb med honom, OCH gjort inomhusdebut på en annan klubb med honom, det är sånt man inte tänker på!

Nästa år är ett år då vi ska ha kul, men hoppas på att kunna förvandla dom där 4fels rundorna till felfria!
Målet är att han ska vara felfri hälften av sina starter, gärna fler, men det får vi ta på vägen!

Han har tävlat i Vännäs, Näset, Kramfors, URF, SURF och ÖOR så vi har verkligen hållt oss i trakterna, men bästa tävligen enligt mig var helt klart Hästivalen! Jag som inte ens trodde min häst skulle hoppa ett hinder på gräs :)

Lite bilder från tävlingar iår:












image description
Fotografer bl.a; Britta, Pernilla och Matilda

Kommentarer
Postat av: Maria

Blev så glad när jag hittade eran blogg via en länk och fick syn på fina Mighty Bouncer! Jag jobbade i försäljningsstallet han stog på i Uppsala och hade honom som "min" häst att rida och träna före han såldes. Han var rätt valpig och väldigt mycket mörkare på den tiden men fantastiskt snäll! Det roligaste han visste var att va ute på fälten och galoppera =) Jag bor numera i Umeå så nästa gång jag far på tävling ska jag spana lite extra efter er =)

2011-11-13 @ 19:52:56
URL: http://zirrit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0