Precis vad jag inte behövde

Världens längsta inlägg
Hopptränade idag då som sagt enligt planerna, hade i planen att rida lite mer som på tävlingen, hoppa fram och sedan rida bana. Vi byggde bara på halva ridhuset så vi trodde det skulle komma fler, så drog bara fram endast tre hinder, två räcken och en oxer.

Det började jättebra, hittade jättefin rytm och han var framme redan från början, så vi började hoppa banor och även det gick bra, lite problem med att han "dog av" lite på när jag red emot från längre distanser, men det är jag som inte är nog aktiv.

Hoppade runt några banor på vad vi trodde var 1m och det gick jättebra, skulle sedan bara avsluta med en bana på "110" Maria höjde upp, och jag red emot första hindret och tyckte det såg så jäkla högt ut, Bosse stod emot lite eftersom han kände att jag tvekade, såklart tar jag då en halvhalt eftersom jag tycker att han tvekar, och i sista sekund slänger han sig undan från hindret så jag glider av, borde känt det snabbare, men skitsamma, slog mig inte utan blev bara så jäkla arg, frustrerad och ledsen över att jag sätter både honom och mig i som situationerna.

- Varför tror jag att jag ska kunna övertyga honom att vi klara något, som jag inte själv är övertygad om att vi ska klara det?

Mental-breakdown skulle vi lätt kunna kalla det iaf, hur som helst, så hoppar jag upp igen, vi sänker det och hoppar och det går bra igen.

Det jag blir frustrerad på är jag att jag "misshandla" mig själv så psykiskt så fort något sånt här händer.
"Jag är sämst i världen" "Jag ska lägga av med hoppningen" "Jag gör bara fel, ska absolut inte tävla i helgen"
När det har gått bra 98% av träningen.

Kraven är skyhöga och jag känner mig värdelös om jag skulle behöva backa ner till att hoppa 90 med min häst, och det vet jag inte varför! Jag ser personligen inte ner på dom som rider 1m och lägre, men jag tror att alla ska tycka att jag är värdelös om jag sänker mig en nivå istället för höjer mig.

Bla, blev bara tvungen att skriva av mig det där, hur som helst, så när vi mäter mot Maria och nu senare jämnfört med en tummstock så är det väl inte så konstigt om vi tvekar när det visar sig att hindret ligger på 125-130 och inte 110.
Hindrerna gick till brösthöjd på Maria och 110 är till min navel, så stor skilland i längd är det inte på mig och Maria, hon är 176 och jag är 180 ;)



När jag väl ser den här filmen så känns det här hindrer mer bekant än....



... om jag tittar på den här videon från 110cm.
Hur som helst, så låter det väl som att jag försöker skylla ifrån mig, och det är absolut inte det handlar om, utan det handlar om att jag är i en mentalsvacka, där allt som sker tar 10gg hårdare än vad det skulle ha gjort om jag ridit regelbundet och inte bara 1gg i veckan. 
Jag själv har krav på mig att jag måste lyckas, istället för att vara glad för att Bosse hoppar finare än någonsin och knappt river något hinder längre.

Har siktet inställt på Hippo, men tänker lägga kraven helt åt sidan. Det enda jag SKA kräva av mig själv är att jag inte får ställa krav - det ska vara roligt och enkelt!

Kommentarer
Postat av: Annie

Alltså sånt är bara så frustrerande! Vet precis hur det känns och man gräver ner sig för att man känner sig så oduglig :P. På ett sätt bra att det kommer nu (jag menar det är ett bra tag till 2012 drar igång) och MYCKET tid att träna.



Ja, lite komiskt att jag säga hennes inlägg när jag nu precis beställt egna. SUCK. Haha :)



DU/NI KOMMER VÄL PÅ RYTTARGALAN? :D

2011-11-02 @ 23:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0