Jag bjuder på uppdatering

Det är ju så att man skäms när man går in här. Fina siffror i statestiken, men inga inlägg över huvudtaget.
Jag kan iaf dra en resume av min helg, den bjuder nog på lite läsning för alla trots allt!
I torsdags åkte jag som sagt ner till Övik, umgicks lite med Britta och sedan var den kvällen slut.

På fredagen var det lite mer fart däremot.
Började med att jobba 2h, och sedan hann jag gå på stan, rida Divan innan vi skulle åka och fira/festa hos Sandra!
Jag red ut på Divan och red Hägges rundan, hon var jättetittig från början, men som tur var så var det fortfarande ljust ute när jag red, så hon hade inga undanflykter med att se älgar eller liknande ;)
Hon fick rulla på mycket i galoppen och var verkligen jättefin, jobbade lite extra backträning med henne där hon skulle vara rund och fin och fick inte gasa iväg, så på vägen hem var hon lugn och avslappnad och kunde skritta på långa tyglar.
På lördagen var jag först på julmarknad i sidensjö, och sedan på kvällen var det fest igen, var nere på arenan på rocks on the docks, dock var det inte riktigt våran åldergrupp som hängde där, men det var kul!

Söndagen var en seg dag och på eftermiddagen for jag ut och red Divan.
Red dressyr i ridhuset och hon var fantastiskt fin! Först var hon väldigt spänd och slängde sig lite och höll på för det var körträning på ena sidan och kalas uppe i cafeterian så det dundrade när barnen sprang runt, men trots allt stimm och stoj (som för övrigt är jättebra för henne) så blev hon jättefin! 
Jobbade med att hon skulle ta skänkeln och inte lägga sin balans i min hand som hon gärna gör, så när hon försökte lägga för mycket stöd så var jag bara mjuk tillbaka och då blev hon jättefin!
Super nöjd med det passet och fick även en härlig känsla där hon släppte igenom ryggen och fick ett helt annat gung, lite synd att man själv är så ringrostig bara..

Sedan blev det middag och lite mys hos mamma och sedan åkte jag hem till Umeå igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0