Föreläsning

Sitter just nu och lyssnar på en gästföreläsare, kan dock inte påstå att jag lyssnar så aktivt, hon pratar om mycket vi redan hört och hon låter som en bibliotekarie..

Satt och kollade på lite tävlingsbilder på bloggen nu och fick helt plötsligt en uppenbarelse hur egoistisk jag har varit, med våra problem vi nu haft i hoppningen, det är ju Bosse som ska sättas i första hand och om det nu även är hans självförtroende som fått sig en törn, så måste det byggas upp från grunden, vi ska leka och ha roligt, tills han är 100% säker på sig själv.
Det handlar inte om mig, det handlar om oss, vi tillsammans med våra djur.


Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

japp det är det vi jobbar på, men har tagit det lite lugnt på tävling eftersom han är så nervig. Ska försöka få mer tryck i honom till nästa termin :) den ökade galoppen var faktiskt en av få saker som vi fick en sjua på, men man ser dessvärre inte skillnaden så tydligt på filmen :P

2011-11-14 @ 14:26:32
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Maria

Tyvärr vet jag inte heller så mycket om honom, men jag har försökt att hålla lite koll under åren eftersom han var en av mina favoriter =) Jag jobbade på försäljningsstallet i några månader under hösten 2002, jag tror att han var fem år då om jag inte minns fel. Han måste ha kommit till Sverige den sommaren för han hade inte varit uppstallad hos oss så länge när jag började jobba där. De flesta av hästarna som kom till oss för försäljning ägdes av en dansk hästhandlare med över hundra hästar.



Vi kallade honom för Bamse och han var lika snäll som stor. Gjorde aldrig något dumt, inte ens ett litet bus när man galopperade på ängarna! Han var en otroligt snäll unghäst =) Jag har inget minne av att vi hoppade några högre höjder och i dressyren var han endast grundriden. Han var väldigt gänglig och hade svårt att hålla koll på alla kroppsdelar. Till exepmel så kunde vi inte galoppera i ridhuset för att han inte fick plats - därför blev det istället mycket ridning på ängarna och i skogen för att stärka honom. Han såldes sedan till en tjej i Umeå.



När jag flyttade hem igen (också till Umeå) så red jag under en period en häst som stog i samma stall som Bamse och jag kunde då hålla lite koll på honom =) Tyvärr tror jag att den nya ägaren var lite för orutinerad för att ha en unghäst och jag tror att han skrämde henne med bockar och bus. Jag fick efter en tid höra att han sålts vidare till en ridskola i Ö-vik. Var faktiskt och hälsade på honom på där i samband med att vi var på en ponny tävling.



Jag tycker att han ser ut att ha det riktigt bra hos er och det verkar som om ni tycker om honom mycket =) Kul att han får gå både hoppning och dressyr! Jag lovar att komma fram och hälsa om jag ser er på någon tävling framöver!



Jo - fölet är mitt, jag äger även hans mamma. Han är efter Warsteiner 946 och tanken är att han ska bli min kommande dressyr häst =) Men det är ju några år tills dess.



Det här blev ett väldigt långt inlägg, hoppas att det inte gör något. Blev bara lite nostalgisk när jag såg eran fina häst =)

2011-11-15 @ 22:32:19
URL: http://zirrit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0