Att sprida ett budskap vidare

Läste DETTA inlägg hos Annie, och tyckte att det var så pass bra så jag vill fortsätta att sprida det vidare.
Jag tycker att vi i detta mellanmjölks landet är väldigt duktiga på att kritisera, men väldigt dåliga på att berömma!

Precis som Annie skriver är det några gången man får höra värmande ord, men sedan får man bakvägen hör att personen tycker precis tvärtom.
Läktarryttare är dom bästa ryttarna, och jag vet inte hur många gånger man är med om att man hör folk som pratar högt och tydligt om vad dom egentligen tycker, utan att ens veta vad ekipaget har haft för förutsättningar för dagen.

Varför inte säga någonting positivt istället, bara ett litet upplyftande ord?

Som när jag tränade dressyr för mig själv i ridhuset i fredags kommer det in en tjej med sin ponny och det första hon säger är "Vilken fin häst du har!" 
Ska det vara så att dom yngsta är dom som är ärliga och faktiskt menar sin positiva kommentar, medans en annan vuxen människa sitter bakom sin dataskärm och gnäller över att alla som rider LB dressyr inte vet vad hörnplacering är, efter hon varit och sett dagens dressyrtävling.

Jag avskyr när folk drar alla över en och samma kam, och tror att man själv är så mycket bättre. 
Alla har olika förutsättningar och mål.

Bara för att en person vill rida SM betyder det inte att alla vill det.
Jag kanske låter dubbelmoralisk, men jag står dock fast vid att jag tycker det är tråkigt att kolla på 80cm hoppning, och det har ingenting med ryttarna att göra, det har med vad jag själv tycker är kul och tråkigt.
Att jag själv har problem att sänka mig en nivå, är för att det har med min mentalitet att göra, inte för att jag tycker jag är bättre än dom andra.

Nu flöt jag iväg lite, tillbaka till ämnet, här nedanför tänker även jag välja ut några personen som jag skriver mina egna ord åt, positiva ord, vilket jag själv ser som träning för att tänka mer positivt!

Jag tycker att detta är något vi bör sprida vidare, ta oss 5min och skriva positiva ord om människor, kanske i vår närhet, kanske såna vi bara känner över nätet, men personer som för oss gör något extra bra!

Maria Nordin - Min egen syster, min största förebild! Du är den som jag litar på till 100% och en person som visar att alla mål går att nå om man kämpar hårt!

Pernilla Larsson - Ditt engagemang för klubben är helt otroligt! Hela HFA är något som jag vet att du är stolt över, och det ska du vara!

Annie Jacobsson - Är så himla glad att du äntligen har fått flyt! Graphic är det bästa som kunde hända dig, och tillsammans gör ni ett sånt himla bra team!

Therese Klintestam - Din fina fina häst, har följt er från start och är så sjukt imponerad över hur långt ni har tagit er tillsammans!

Hanna Olofsson - Kanske världens coolaste ponnyryttare! Ödemjuk, och med en grym känsla, du kommer gå långt!

Fanny Louise Skantz - Jag älskar din envishet och hur mycket du kämpar med Bruno, att du verkligen ger allt för din häst, även när det inte varit lätt!

Erica Frestadius - Du är verkligen en människa med hjärta av GULD! Finns ingen person som kan göra mig så glad som du kan!

Familjen Broman - Ni är dom som alltid är glada och känns som en extra familj åt mig när jag kommer till ÖOR.

Lisa Lindberg - Också du är en förebild för mig, önskar jag hade din vilja i ridningen och våra träningar tillsammans är något jag verkligen saknar!

Kommentarer
Postat av: Tess

Men åh vad gullig du är :) tack desamma!!

2011-11-08 @ 09:58:31
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Liza

Vilket super inlägg! Tummen upp. :)

2011-11-08 @ 10:43:13
URL: http://lbda.blogg.se/
Postat av: Annie

Eller hur Malin! Satt och tänkte på detta så länge, tillslut var jag bara tvungen att få ut allting :-) Du har och kommer alltid vara en av dem jag ser upp till, VARFÖR ska inte du få veta det? VARFÖR ska du inte få MÅ BRA över att veta det? Jag tror också att det handlar om att många tror att om man säger något liknande till någon så kan det uppfattas som "smör" och att vara på god fot med andra.

Min fråga är då, jaha är det inte bättre att vara på god fot med folk - och vara vänner? Det är väl bara bra om man säger vad MAN TYCKER och att andra får känna glädjen i att de är uppskattade. Kul att du tyckte om mitt inlägg :-)



2011-11-08 @ 18:29:48
URL: http://cafgraphic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0