Vi är på gång!

Guuud vad bra det gick idag!
Hopptränade idag, och det blev banträning igen, känns som det är det vi behöver mest just nu.

Vi började med att hoppa fram på ett litet hinder på böjt spår och att behålla ställningen och rytmen, sedan hoppade vi lite som serpentiner så att se att han var med på att byta galopp.

Därefter började vi hoppa banan som från början låg på 1m. Hoppade 1an bra, 2an var ett litet kontrollhinder (gillar verkligen såna) och sedan red vi på 3an, han låg helt rätt, men sen så vägrade han! HAHAHA
Eller vägrade, han sprang på sidan som typ ingenting hade hänt, så jag fick ta stopp på honom och daskade sedan till honom en gång på bogen, och då blev han minsann upprörd :b

Resten av träningen hade han en helt annan galopp och sug mot hindrerna, han var verkligen tillbaka och så perfekt jag vill ha honom! Något stark ibland, men helt underbart sug!

Vi hade lite problem med en oxer som stod i vänster sväng att jag tappade galoppen, första gången löste Bosse det, andra gången red jag iväg han lite för mycket, men sista gången fick vi till det, så får se om det blir nån mer träning på det innan tävlingen nästa helg :)

Hoppade iaf banan på slutet med en blandning på 100-110cm och det kändes sååå bra att äntligen få det ur världen liksom, ha kommit förbi backläget och bara kunna rida på framåt och lösa problemen på det sättet!

Han rev dessutom bara en gång idag, och det var ju helt och hållet mitt fel!


Bästa grabben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0