Världens BÄSTA häst

Vet inte ens hur jag ska kunna skriva ett kortfattat inlägg om hur glad jag är nu.
Hela dagen har varit nästan perfekt och hela eftermiddagen och kvällen har jag gått runt i något slags lyckorus!

For ut till stallet vid 3, halv fyra för att börja göra i ordningen honom, underbara Lollo hade redan mockat åt mig så jag fick skona ryggen lite.
Allt kändes helt okej när jag gjort i ordning honom och även när jag red fram, gjorde lite ont i traven ifrån början, men inte värre än att jag kunde leva med det.

Vi började hoppa fram på små kryss, och sedan en övning med lite volten och distanser o.s.v
Sedan hoppade vi en bana på ca 80cm. 
Innan vi red banan skulle vi sätta upp mål och sedan när vi var klar skulle vi berätta om vi uppnått det målet.

Mitt första mål var att ha en bra jämn rytm och det tyckte jag vi lyckades bra med.
Bosse var helt som vanligt idag och var pigg, men ändå så att det gick att kontrollera honom och han sög på mot hindrerna.

Sedan fick jag och Lollo hoppa upp våra hästarna lite på en fristående också, och det kändes riktigt kanon eftersom jag då fick tid på mig att hitta känslan till ett enkel hinder med lång distans.
Efter det var det att hoppa banan igen och man fick välja höjd så jag tog 1m just eftersom vi hade problem förra träningen och jag ville verkligen få det ur världen.

Inga problem med andra banan, han hoppade sjukt bra och även fast jag kom till en situation då jag verkligen ville styra åt sidan så gav jag mig fan på att hoppa haha :)

Det var alltså Maggan Bäckström från Näset som vi tränade för idag, en B-tränare och jag tycker hon var KANON!
Älskar verkligen tränare som jobbar mycket med det mentala, och är rolig, berättar intressanta historier och inte försöker komma in och mixtra för mycket.

Hon ville bara att jag skulle tänka på att vara lite mer framme med mina axlar, och att jag inte får tänka: Backa INTE!
För hjärnan kan inte registera ordet inte.

Det första hon dessutom ville att vi skulle berätta var våran bästa egenskap som ryttare och hästens bästa egenskap. Kändes kanon med att man fick börja träningen med att peppa sig själv lite!

Hoppas verkligen det kommer fler träningar för henne! :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Maggan är helt grym att rida för. Jag hade praktik i gymnasiet på deras gård i en månad. Se alla dessa fina hästar alla systrarna har. Man blir lite lätt avundsjuk. Man slet verkligen arslet av sig men efter ridpassen så var det lätt värt det!!

2011-05-04 @ 08:47:31
Postat av: lixy

Bra blogg :)

2011-05-04 @ 09:22:55
URL: http://lixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0