Uppe bland stjärnorna

Vilka h ä s t a r !

Alltså vad dom kan leverera när man minst anar!
Hade Bruno idag på schemat, och hade bestämt mig för att jag skulle ta ett riktigt dressyrpass och inte gå ifrån banan förrän jag var nöjd!

Började med att skritta fram honom, och sedan gick jag direkt till galoppen på halvlång tygel, så att han skulle få komma igång i kroppen, för det har varit problemet med honom, att han går inte att rida ihop förrän han har kommit igång, och nu tänkte jag att han skulle få göra det med en gång.

Efter galoppen gick jag ner till skritt igen och började med att ställa och börja igenom honom lite och han visa direkt att han var med på noterna.
Problemet jag har känt med honom när jag har ridit honom tidigare är att han bara har kört upp huvudet och bitit sig fast och varit jättestark och då har jag bara spänt mig i höger armen så jag har typ haft kramp där, men han ska ridas med jättemycket ben, så idag hade jag både sporrar och spö med mig så att han verkligen inte skulle kunna komma undan.

Gick över till traven och han fortsatte att bjuda till, var mjuk och låg i formen och verkade själv väldigt nöjd, var lite svårt att vända honom, men tränade han att han inte får springa på i sånt högt tempo hela tiden utan ska lyssna på mig.
Och sedan gick jag över till galoppen, gjorde ett byte i varje varv och han bytte utan problem!

Hade lite problem med övergångarna och att han bet sig fast då, men gjorde då halt och sa till han att det faktiskt var mig han skulle lyssna på.

Red inte så länge, men eftersom det nog var kanska hårt för honom, så kändes det lagomt - supernöjd var jag iaf!

Bosse och jag red ut en sväng barbacka och på hackamore, gick sedan till en hage och han fick äta lite gräs medans jag låg på hans rygg och filosoferade lite.


Bruno i vintras

Imorgon kommer Maria och då blir det ett dressyrpass för Bosses del!
Bruno har vila och på söndag ska jag hoppa båda hästarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0