Tragligt ridpass

Nä idag var inte inspirationen på min sida.
Borde ha lärt mig att när jag inte har inspiration så borde jag göra något annat - rida ut eller liknande.

Tog iaf på Herr Bo kandaret för att glida lite.
Började bra och skrittade först ut en sväng och värmde sidan upp med att skritta volter både till höger och vänster för att få honom runt innerskänkel.

Travade honom sedan lång och låg runt fyrkantspåret och gjorde avbrott på varje lång och kortsida.
Tränade även på att göra ordentliga hörnpasseringar och han var riktigt duktig.

Sedan gick jag över till galoppen och red lite stora volter där han skulle vara låg och inte hängig i handen.
Pustade en stund efter det.

Jobbade sedan vidare i galoppen lite och red lite byten på olika platser. Han satte faktiskt många byten riktigt bra, både till höger och vänster, dock blev han bara piggare och piggare så på slutet gick det inte så bra, för då lät han så mycket och hade listat ut när jag tänkte be honom byta.
Pustade då en sväng till, innan jag travade lite och såg till att han svarade fram för skänkel, och var lätt att fånga upp, dock tyckte jag det var svinjobbigt att sitta ner i traven på honom idag, vet inte riktigt varför.

Travade sedan av honom i låg form.

Nu när jag skriver ner ridpasset så är jag faktiskt egentligen nöjd, men less på mig själv som inte finner den inspiration jag vill ha till att träna. Men antar att man får ha såna perioder också.


Har en massa bilder från idag, men orkar inte installera itunes på den här datorn, så det får bli bildbomd till helgen istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0