Tordagen var hektisk

Ja i torsdags var det inte många lugna stunder.
Började med att jag jobbade på Cape, det hade flytit på om jag inte hade försovit mig, Akrio rymde och blev tvungen att prata i telefon för att lösa vem som kunde ta emot den nya hästen, samt om Erik var vaccinerad (det var han!).

Så när jag var klar där och hade slängt i mig lunch åkte jag til frisören för andra dagen i rad och satt där från 14-17 för att försöka få till rätt rödfärg i håret.
Sedan tillbaka ut till Cape för att rida Herr Bo och ta emot hästen.

Det blev ett dressyrpass och han gjorde det riktigt bra!
Tränade bakdelsvändningar i skritt, och jobbade sedan med galoppen och gjorde lite galoppiruetter för att stärka bakdelen, dom är inte felfria, men han gjorde dom så sjukt mycket över förväntan och gjorde sedan jättefina byten!

Därefter skyndade jag mig på middag med några kompisar, sedan ut till ridskolan för att inse att jag inte skulle hinna rida Divan.
Istället longerade jag henne och tog ut lite skrämselhinder som hon fick hoppa över, och hon var sååå duktig, lugn och fin galopp och fina språng! Ska nog ge mig på att hoppa henne snart igen och se om hon inte har lugnat ner sig lite!

Vi busade även lite i ridhuset och det tyckte hon var latjo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0