Tid över

Roligt att när jag väl har tid över så har jag inget att skriva om.

Det är måndag = vilodag för Bosse, så vi gick en sväng, dock hann vi inte så långt utan han ville äta gräs istället så då fick han göra det.

Dagens bästa var när vi skulle ta in dom och jag brukar alltid ta Bosse och Bruno tillsammans. Dock vägrade Bosse att komma och jag vägrade att gå i leran för att hämta honom.
Istället kom Akiro fram, men kunde inte ta han och Bruno eftersom dom står i olika stall.

Gick in med Bruno och när jag kommer ner till hagen igen så står självklart Bosse vid grinden. Då är jag redan sur på honom, så tar fast han och Akiro (även dom står i olika stall)
går halva vägen med Bosse sedan släpper jag honom och smackar iväg han.

Han piper till och travar iväg och jag tänker att jag inte bryr mig vad han gör, om han går och betar eller om han går in.

Han går först och tittar på mig medans jag tar Akiro till lilla stallet och då säger jag "Gå hem Bosse!" också försvinner Bosse in i stallet och det visar sig att han har gått direkt till sin box :)

Väluppfostrad kille!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0