Tävling i Näset

Dåså, äntligen ska jag väl ta itag med att skriva ett inlägg innan jag går och lägger mig.
Ska kliva upp klockan 5 imorgonbitti.. 

Hur som helst, vi åkte ner igår, gick bra att göra, regnade dock mesta delen av vägen men ingen större fara.
Longerade honom när vi kom fram och han var rätt fin. Har dessutom insett att min häst reagerar på kommandot "fram", väldigt roligt haha.

Åkte in till Sundsvall när vi var klar på Näset och övernattade hos Lollos kusin, väldigt mysigt och gästvänligt!
På morgonen åkte vi därifrån runt halv 7, var ute på Näset 7 och fodrade Bosse, sedan hade vi lite dötid för dom hade inte öppnat sekeriariatet och banan fick inte beträdas.

När dock både dom sakerna var fixade så gjorde vi iordning Bosse och tog ut honom.
Red verkligen en tråkig uppvärmning och kände bara lite på honom, han var lite små loj och verkade inte speciellt imponerad.
Hoppade fram och han kändes helt okej, men tyckte typ att det var löjligt lågt, och det tyckte även jag haha.

Gick in på banan och han taggade till lite, började faktiskt mycket bra och jag var så nöjd att han klarade kombinationen (i båda klasserna), då det har varit hans svaga sida.
Petade dock sexan, kände att han låg på lite innan, så jag tog en halvhalt men fick inte riktigt loss honom, så trots att vi låg rätt så brydde han sig inte riktigt att lyfta på benen.
Slutade alltså med 4fel, och såg nu i resultatlistan att vi kom 8:a av 6st placerade, och att vi var den snabbaste fyrafelaren med hela 11sekunder tillgodo haha ;)




Till andra klassen fick vi sjukt dåliga förutsättningar, för det första så hade jag tappat TVÅ knappar i kavajen, och eftersom 110 var regional så tvingade överdomaren mig att jag måste ha den, och fick inte ha klubbjacka, så fick hoppa med en knapp! Woho! Ett stort irritationsmoment faktiskt :P

Sedan hade dom alltså en 40min paus med ombygge av banan, vi gjorde i ordning Bosse under tiden, men jag fick typ ändå springa hela banan för att hinna, och hann typ inte rida fram någonting.
Det var verkligen bara upp, igång, hopp, in på banan haha.
Framhoppningen var inte bra i den här klassen, red kasst själv och hittade inga avstånd, dock var han mycket piggare den här gången.

Gick in på banan och jag kände att han var ännu finare i den här klassen, dock red jag mycket sämre, väldigt synd.
Började bra tills vi kom till trean, tog en dåligt sväng, hamnade lite snett på hindret och han fick hoppa stort och lite flackt.
Ner till fyran där jag verkligen inte såg något avstånd och han bara hoppade av alldeles förtidigt, var bara att hålla i sig och skratta, duktigt kille!
Red resten av banan och kände faktiskt lite flyt, fram till sista hindret, då jag kände att han drog en suck och tappade bjudningen i 1sek så vi tappade galoppen och avstånden så han rev det också.
Slutade alltså på 8fel.

Dock gjorde han inga kraftiga rivningar alls, och jag önskar jag kunde kombinera ihop min ridning i 1m till hans bjudning i 110cm, då skulle vi haft dubbelnollor!




Det är inte filmat i den bästa vinkeln, men Lollo gjorde så gott hon kunde och det är absolut bättre än ingenting!

Kommentarer
Postat av: =)

Kan inte se filmen.=(

2011-05-30 @ 06:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0