Slutkörd

Idag var sista passet på ett bra dag.
Känns skönt, fast även har det varit himla roligt, och enkelt eftersom vi varit så många!
Trots att jag är extremt morgontrött, så har det varit härlig när jag väl kommit ut till stallet och har verkligen orkar hålla igång hela dagarna.

Idag slog vi nytt rekord med stallet tror jag, 10 över 8 var vi klara, och hade hela dagen framför oss.
Vi städade och hade oss på förmiddagen, och på eftermiddagen red vi ut.

Jag satt för första gången på Stella, och det kändes som jag red ponny, speciellt när hon inte ville stanna haha ;)
Men trevlig var hon och tyckte det var skönt med en skogstur.

Precis när vi hade tagit in hästarna började det ösregna, så jag som hade både Bruno och Bosse kvar, funderade på att låta bli att rida, men jag började borsta båda och innan jag klar så hade det slutat regna och det var strålande sol.
Så jag sadlade på Bruno och tog med mig grabbarna på en tur ut i skogen, med Bosse som handhäst.

Han var verkligen en klippa där, lite seg i skritten, men lyssnar så himla bra för rösten och kunde både trava och galoppera med dom.
Blev ingen varken lång, eller hård tur, men kändes bra att dom fick stäcka på benen lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0