Ridpassen idag

Kom på att jag kanske skulle kanske skriva om dagens ridpass också!

Red som sagt först Divan på plan.
Jobbade först mycket med skritten att hon skulle skritta långsamt och fyrtaktigt!
Gick rätt så bra och gick då över till traven med att rida på fyrkantspåret och sedan lägga volter där hon skulle forma sig ordentligt.
Sedan galopperade jag och lät henne både springa på lite, men kollade som samlingen fanns.
Försökte hela tiden rida henne så lång och låg som möjligt med lätt hand.

Det kändes bra när jag fick henne till yttertygeln, men speciellt i höger galoppen vill hon lägga huvudet på sne.

Sedan pustade vi lite och sedan började jag som "om" skrittade och jobbade med att hon skulle skritta så långsamt som möjligt, och sedan gjorde jag halter och att hon skulle stå STILL - mycket jobbigt ;)

Travade sedan med nedsittning, men fick ingen riktigt superkänsla trots att hon frustade och verkade avslappnad så kändes hon springig..
Gick över till galoppen och gjorde lite mindre galoppvolter så hon skulle aktivera innerbak.
Sedan jobbade jag lite förvändgalopp, ena varvet gick super, men i det andra tyckte hon det var svinjobbigt, så det ska jag försöka ta igenom lite mer på fredag :)

Sedan på Cape red jag som sagt ut med Lollo.
Fick rida Jennies nya idag - Rajje!

Trevlig prick, som tyckte att det var jobbigt i Norrland då det gick upp och ner hela tiden haha, dock tyckte han att det var vääääääldigt roligt och galoppera och gjorde byten hit och dit!

Blev väldigt rädd för ett par cyklister som kom ut från igenstans också så jag höll på att tugga grus...
Även rädd för barn på studdsmattan, eller studdsbarn som jag kallade dom, men det är förståligt!



Dagens roliga var att när vi gick efter vägen kom en bil med hästsläp+sulky körande bakom oss och saktade ner, vevade med rutan och skrek: MAN RIDER INTE TVÅ I BREDD!!!
Sedan körde hon bara vidare...

Hade hon varit en mogen person hade hon ju kunnat stanna bilen så kunde vi förklarat att det var första gången hästen var ute och att vi inte vet hur trafiksäker han är...
Vissa människor alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0