Hoppdag!

Älskar att jag känner mig som ett barn igen efter att ha hoppat några språng!

Först ute blev Bruno idag och Pennan var med som fotograf redan från början.
Han funkar verkligen superbra på att låta han galoppera fram på halvlång tygel så han får komma igång själv.
Superfin i framridningen, och sedan började vi trava lite bommar, han var lite stark så fick göra lite halter för att hela tiden stämma av honom.

Sedan började vi travhoppa och härliga språng tog han, nästan lite i slowmotion :)
Började sedan hoppa lite bana, och hade problem att han bara blev längre och längre mot hindrerna, för han har liksom bara ställt in sig på hindret och struntar lite i en, men en kvick hand och lite halter så var det löst!
Hoppade en bana på ca 80cm två gånger, sen fick det räcka för honom, men superhärlig var han och lätt att lägga rätt på hindrerna, bussig och lyssnade bra när man tryckte av.
Han var så söt för han blev lite småtittig på några hinder och ville inte riktigt visa det, så en gång veck han typ av 7meter innan hindret och låtsades som han inte hade sett det haha ;)

Sedan var det Bosses tur, gjorde typ den slarvigaste uppvärmningen någonsin och hade lite svårt att koncentrera mig.
Vi gjorde samma sak, jobbade travbommar, sedan travhoppning och sedan bana!

Han var suuuuperfin idag, lite loj, men ändå väldigt bussig!
Är riktigt nöjd med mig själv som verkligen rättade allting framåt idag, och satte oss inte alls i några backande situationer, utan även när vi låg fel så red jag på framåt, och Bosse tog efter direkt. 
Vi låg riktigt fel på en distans men han tog bara tag i det, och hoppade av tidigt, så jag hann inte med i språnget, men ändå så snäll!

Banan låg på 1m första gången och vi höjde sedan upp några hinder till 110cm och det kändes kanon!
Han rev bara en gång idag, trots att han var loj så jag kan bara säga att jag älskar den där hästen ♥


Väntar med spänning på bilden av Pernilla ;)


You are my star ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0