Great day!

Även fast jag är HELT slut!
Hade tänkt att vi skulle ta en lugn dag idag, det gjorde vi dock inte.

När vi var klar med stallet longerade vi dom hästarna som skulle longeras, sedan städade vi en hage på skräp och en massa snören och sedan började vi kratta runt alla hagar, och slängde det på gödselstacken, det tog ett bra tag men kände oss äckligt nöjd när vi var klar!

Det är sjukt hur mycket hö som blir kvar på marken, vi fick säkert upp en hel ensilagebal..
Hästarna tittade på oss som vi var dumma när vi slängde bort deras mat istället för att slänga in den i hagarna, men jag tror inte dom skulle må så bra av det gammhöet ;)

Sedan skulle vi rida lite hästar, jag hade Bruno idag och han hade trampat av sig en sko, dock fanns skon kvar, så jag fick efter många om och men på den - och är jäkligt stolt!
Svårt att sko en häst med shivering, plus att han hängde typ på mig och ryckte i hoven lite då och då, men som sagt, riktigt nöjd!

Därefter kunde vi rida ut på honom och Brucean. Vi tog oss en tur i skogen bara på ca 40min med lite skritt trav och galopp, och sedan när vi kom tillbaka skrittade vi ut en sväng på Stellan och Helge, dom tyckte det var toppen och gick och frustade för sig själva.


Sist men inte minst hade jag Bosse kvar.
Kände mig (känner mig) så sjukt trött, men kände att jag måste ta tag i dressyren, och inte bara lata.
Dock är jag grymt nöjd att jag gjorde det, för han var sjukt fin idag, och jag red sjukt bra också!
Han gjorde riktigt bra byten, rena och för hjälpen och sedan tränade jag halter och skänkelvikning!
Efter så mycket halter och igång-sättningar så var han verkligen framme för skänkeln och kunde gå i en högre form och arbeta på bra bakifrån.

NU ska jag somna på soffan... punk!


Utan dig faller jag isär ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0