Ett bra tips - tvätta öronen

Bosse har fått någon typ av svamp i ena örat som jag behandlar varje dag med örondroppar för hundar.
Det jag tänkte på när jag började med detta var hur sjukt smutsiga hans öron var.
Jag blev alldeles svart varje gång jag pillrade, och det är inte konstigt att det samlas fukt och skit där i.

Till att börja med är det svårt att hålla öronen rena på en häst som är 178cm hög och dessutom rädd om sina öronen, men skam den som ger sig..

Du behöver:


En stol


Och bomull


Blöt bomullen och kramar ur överflödigt vatten


Gnugga runt i örat och du får nog detta resultat...


Rekomenderar att alla gör detta på sina hästar någon gång i bland för att hålla koll i vilket skick öronen är i, dessutom kanske hästen hör dig bättre efter ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0