Dagens hoppträning

Mycket lärorik träning idag!

Gick in med målet att ha roligt och det hade vi verkligen!

Började med att trava bommar, både korta och långa och han skötte sig kanon på båda, var väldigt lätt att reglera!
Sedan började vi med att hoppa en lång linje med säkert 5-6bommar och sedan ett litet hinder på slutet.
Gjorde detta i båda varven, och här kommer lite av vårat problem fram på linjer, att han gärna ökar farten mer och mer. Men fick träna på att hålla ner handen lite, stå i ganska lätt sits och krama i sprången och då lugnade han faktiskt ner sig lite.

Sedan hoppade vi upp dom på samma linje, först med alla bommar, och sedan tog hon bort den sista bommen och han var faktiskt super här!
Tror han rev 2gg, men rättade sig ändå super!
Hoppade upp till 120cm och vi har inte ens varit i närheten av den höjden förrän över ett år sedan. Eller okej, typ ingen större skillnad på 110 och 120 haha :P

Sedan skulle vi hoppa som snett igenom, först en oxer med en bom 10m före, 2galoppsprång, sedan snett igenom igen och bom-ett galoppsprång-räcke.

Här vet jag inte riktigt vad som hände, men första gången när jag red emot stod en ivägen, så ropade till med red emot ändå, och sedan kände jag hur han stod emot hindret så tog tag i honom samtidigt som jag typ daskade till honom med spöt? WTF? Blev så sur på mig själv..
Varför bromsade jag honom när jag stod emot? Och varför daskade jag till honom när han bromsade för att jag bad honom? 
Aja, ibland gör man saker innan hjärnan har hunnit med...

Tog om det, och han stod fortfarande emot, men tryckte på istället och han hoppade, red sedan mot räcket som han också stod emot, men hoppade och avslutade sedan med linjen igen som gick kanon.

Tog om det en gång till, men fick aldrig riktigt någon flyt, speciellt till räcket för avstånden av alldeles för kort och vi kom nära 2gg till trots att jag kortade och kortade...
Men men, han var duktigt och rev inget trots vi kom nära :)

Sedan avslutade vi allt med att rida supersnäva omhoppningsvängar, och det var verkligen lajbans!

Bosse blev som ung på nytt, typ 05-06 då jag red runt ponnyrunder på 90cm med honom och vann dom klasserna haha! :D



Uppnådde målet med att ha roligt, men blir arg på mig själv som fastnar i träsket att älta det som gick mindre bra istället för det som gick kanon.

Ska försöka släppa det inför helgen iaf!

Imorgon ska vi ut i skogen på hacket, sedan longering på lördag och tävling på söndag!



Dagens roliga kommentar var iaf när jag pratade med Maria i telefon.
Jag: Men jag kan inte sluta älta, tänk om jag gör honom till en stopper!
Maria:..... Hahahaha
Jag: HALLÅ? Jag försöker ta upp mina problem här!
Maria: Ja men jag såg en fisk på TV:n, den såg så rolig ut!

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahahhahaha maria!!!!

2011-05-27 @ 04:54:09
URL: http://lindbergl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0