Årets roligaste dag

... Hitentills iaf!

For ut till Cape vid 5, jag och Lollo hade planerat att rida ut, vi bestämde oss även för att göra det barbacka och bara fara ut och ha kul.

Red en slinga upp i skogen där vi hade tänk galoppera, "Skönt med lugn galopp" sa jag när vi började galoppera, vad gör inte Lollo då?
Jo hon smackar på Bruno så även Bosse flyger iväg i galopp - svinglad!
Kommer upp till en kurva där han började sakta av lite för han vet att jag brukar be han bryta av och byta galopp där, sedan kommer hans favorit backe, kort men brant så han tar i för kung av fosterland, och jag kändes lite skräckblandan förtjusning för det gick så jäkla FORT! Haha

Väl "uppe" börjar jag få stopp på honom, då ropar Lollo bara: FORTSÄTT och galopperar förbi oss in på skogvägen, varav Bosse hoppar efter i fullfart och jag har verkligen noll koll haha

Efter ett tag börjar han åter igen lugna ner sig och jag säger till Lollo att vi ska sakta av.
Då kommer det sjukt roliga att när Brunor börjar trava håller Lollo på allvar att SKUMPA AV för han travar så stort så hon hänger på ena sidan och kravlar sig fast samtidigt som hon skriker: MAAAALIIIIN  och jag rider bakom och håller på att skratta ihjäl mig!

När vi sedan nästan är hemma och bara har lilla backen kvar upp så tänker vi tydligen samma tanke, utan att säga något till varandra så vi skänklar på hästarna exakt samtidigt så dom ska börja trava, det är bara att dom reagerar stenhårt båda två och flyger iväg i galopp, vilket resulterat att vi håller på att åka av eftersom vi rider på långa tyglar, så vi skriker till och kommer sedan asgarvandes upp på gården.

Okej, låter inte alls lika kul när jag skriver det, men det var väldigt roligt att leka 12år ;)


Kommentarer
Postat av: Lollo

haha, det var så sjukt roligt!!

2011-05-08 @ 13:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0