Andra dagen

Trots att jag är trött som stryk så tänkte jag dra en snabb uppdatering, filmerna kommer dock imorgon.

Klev upp klockan sju idag, men startade inte första gången förrän vid ett, som var en LA:3a.
På framridningen försökte jag får igång han mer, vågade kräva lite mer av honom och det verkade faktiskt som han tog till sig det lite. Var lite jobbigt där ett tag då han han hängde sig lite i handen.

Sedan programet då. När jag väl ska starta börjar det hagla, så han började skaka på huvudet när han fick haglet i öronen eftersom han hatar sånt haha söthästen :)
Han var dock bättre idag, men näst intill lite springig. Tyckte vi var värd åtminstonde 60%, men fick 59,62% så får vara nöjd ändå.

En liten vila och sedan hade jag en kort framridning till andra klassen.
Försökte att rida honom i samma höga form till den här klassen, eftersom det var det domaren hade tyckte igår.
På banan sabbade vi lite för varandra, han var lite oschysst i början och skulle inte stå still i halten utan började rygga, och jag orkade inte rida ihop han ordentligt på slutet. Det är så himla mycket trav i LB:3an, och eftersom Bosse rör sig så himla mycket så är det rätt jobbigt ;)

Hur som helt, tycker jag att vi var bättre än igår, men fick sämre procent idag, 62,12% och tyckte det var lite synd, men såg sedan att hon låg lågt på alla, för vi låg på en andra plats efter den ritten och höll det till sista ryttaren och slutade på en tredje plats :)


Idag matade jag upp honom mycket mer med betfor o.s.v så jag tror det hade lite inverkan iaf.
Till nästa tävling ska jag försöka sänka kraven lite. Vi ligger trots allt hela tiden i den övre halvan av resultatlistorna, och nästan alltid mot toppen i LB programmen. Rider alltid på rätt så stadiga resultat och han är alltid lydig och fin!
Det handlar bara om att finslipa på grejorna som domarna skriver om och att ha KUL :)



I love you my honeypie ♥

Kommentarer
Postat av: Lisa

grattis malle :D

2011-05-02 @ 11:48:32
URL: http://lindbergl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0