Åsiktsinlägg - Varför jag bloggar

Efter att ha läst det HÄR inlägget hos Annie så fick jag mig en funderare.
"Varför bloggar man egentligen"

För det första tycker jag att det var riktigt synd att hon raderade dom flesta av hennes inlägg då jag tycker henne blogg var riktigt bra. 
Men hur som helst.

Det fick mig iaf att tänka varför jag bloggar.
Tror inte det har något med att göra att man vill bli "känd", för det skulle jag aldrig kunna bli.
För att bli känd måste man ha ett intressant liv, eller göra så mycket reklam för sig att det sprutar ur öronen, och det har jag varken tid eller lust med.

Från början såg jag bara bloggen som en typ av smidig dagbok, men nu har jag mer börjat se den som ett sätt att nå ut med att underhålla.
Jag tycker i mitt "vanliga" liv, utanför bloggen att det är roligt att få folk att skratta. Och nu kan jag göra det mycket enklare med t.ex videobloggarna.

Jag tycker det är jättekul när folk säger att dom har suttit hemma vid datorn och garvat åt mina videoinlägg, för då vet jag att det jag vill förmedla kommer fram. Att skratta.

Allt för många bloggar nu för tiden och går under namnet "Satsade tävlingsryttare, Satsande ponnyryttare, Satsande hoppryttare" o.s.v
Men JAAA vi fattar, nästan alla satsar på någonting inom ridningen, och är det att satsa på att rida ut i skogen så ofta som möjligt ett hoppa över 15m höga hus, så är det lika oväsentligt.

I ett av dressyrmupparnas inlägg lade Ingrig ut en bild på hennes bloggutrustning och vad man behövde.
Dressyrmupparna slog egentligen igenom på samma sätt som Kissie, genom att provocera, skillnaden var att det inte höll sig i längden.

Men om vi istället tar Egoina som ett exempel, hon har växt sig stor genom att vara rolig, inte spridit massa reklam, utan visar världen hur den ser ut.
Hon äger ingen fansy systemkamera, utan en helt vanlig digialkamera eller en cam, och inte är hon mindre populär för det.
Nej istället är det bara positivt i hennes kommentarsfält.

Man gör sig blogg till det man vill göra den till.


Kommentarer
Postat av: beatice

vilken sjuktfint header ! :)

2011-03-10 @ 15:27:33
URL: http://beatriceks.blogg.se/
Postat av: Annie

Fran utlandet laser jag din blogg - kann dig hedrad ;) Kul att du ocksa reagerar- det ar egentligen HELT SJUKT hur alla har blogg och nastan alla skriver for att dagligen fa fler lasare och allt sant. Jag fick upp massa bilder jag lagt upp pa google, reaktionen var verkligen - OJ JAVLAR. Vet inte om jag ska blogga langre overhuvudtaget, men tycker att det ar sjukt kul att skriva dock och tycka till och sadant, sa vet inte an. Hur kanner du infor allt sant har? Jag vet inte riktigt hur jag ska gora, kanske ha losenord men det kanns inte heller som en bra losning pa problemet.

Forresten sa tycker jag att du ska lagga upp lite tavlingar du funderat pa snart? Jag startar forsta gangen med Grallan i Umea, 110 vecka 13. Jag tycker att det kanns pirrigt att starta 110 forsta starten men... Far se om jag stryker mig, FAN att jag var sjuk pa klubbisen.

SEE U AT HOME MATE

Thai Annie ;)

TJING MALIN FRAN THAILAND :D

2011-03-10 @ 16:05:59
Postat av: Ida ♥

Hehe okeej :) Tävlar just nu LD och LC men ska troligen starta LB i sommar och i dressyren LB men kanske LA i höst ;)

2011-03-10 @ 17:30:02
URL: http://excelsa.blogg.se/
Postat av: Lixy

Bra blogg :)

2011-03-11 @ 09:18:34
URL: http://lixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0