Svar på frågestund

Lisa om Frågestund!:
ska vi åka och tävla i timrå i april? :D

Svar: Kan tyvärr inte, ska grooma i Gävle :(

lovisa om Frågestund!:
har du gjort deisgngne?:)

Svar: Min egen? Ja :) 
Sedan har jag gjort till andra också, men lessna då jag har så mycket annat, så då började jag ta betalt, men det är ju såhär, folk vill bara ha saker när det är gratis, så jag la ner det. Dock har jag en kvar som jag har lovat att göra ;)

Anonym om Frågestund!:
Vad använder du för ridpaddar?
Vad ska man använda för bett/nosgrimma om hästen tar bettet och bara springer?

Svar: Jag andvänder inga paddar till fleecelindor, men andvänder jag elastiska eller akryl använder jag paddar från Globus, eller ett par andra jag har som jag tyvärr inte vet vad dom är för märke.
Om hästen tar bettet och springer skulle jag först ta och kolla upp orsaken till varför den springer, då har man ofta lösningen. Vet inte om det är på ridplanen eller i skogen du menar.
Men annars skulle jag väl sätta på en en achennosgrimma och ett gags kanske så du får lite tryck i nacken.

Om det är ute i skogen och hästen springer, tycker jag att det kan vara bättre att man betslar upp lite än att det händer en olycka, det är ingen tabu med det, som många verkar anse att man är en djurplågare bara för att man sätter på hästen en jaktstång eller liknande.


Liknande paddar använder jag




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0