Stalltjänst idag!

Nu är jag hemma från stallet en sväng, ska åka ut om ca 1h igen och plocka in hästarna.
Idag hade jag stalltjänst och fick hjälp av min kära syster, så halv 10 var vi färdiga med allting.

Då ringde jag Maggan så fick vi rida Leo, och Maria ringde Ann och vi kunde rida Erik!
Det var första gången jag satt på Leo och det var en upplevelse! Han är verkligen inte lätt, utan blir lätt hängande i handen och vill inte riktigt bära sig själv, dock är ju ökade traven och galoppen en upplevelse för sig ;)

Erik var lite trög enligt Maria så jag drog på honom i en jäkla fart i galoppen när vi bytte, och sedan gick han så sjukt bra!
Erik kan verkligen ge en bra ridkänsla när han släpper igenom och verkligen arbetar med en!

Sedan ryckte Maria manen på Bosse också, och han blev så snygg! :)
Han avskyr ju det, men eftersom Maria är så snabb så var det inga problem!

Före och Efter
Maria får damp för att den ser ojämn ut på bilderna ;)


Bilderna som jag lovade från tävlingen igår, går det inte så bra med eftersom internet krånglar - som vanligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0