Så jäkla bra!

Sen kväll på ridskolan blev det idag!

Tog med mig tappskon ut och Johanna hjälpte mig att banka till den, så jag ska ta med den till Cape imorgon bitti och slå fast den - MEN har ett problem, och det var att jag glömde den på ridskolan, hahaha är INTE förvånad, tänkte verkligen på det när jag skulle åka hem, men jag är ju så jäkla mörkrädd och avskyr att vara på ridskolan själv, så jag skynda mig som tusan därifrån :P

Divan gick faktiskt helt okej idag, red barbacka för att spara lite tid, plus att verkligen känna vart jag hade henne.
För det första så är hon väldigt snabb med att putta över mig på utsidan i varje varv så hon kommer undan, men nu kunde jag få vikten på det inre sittbenet och hon rundade sig mycket bättre.

Jobbade mycket med galoppen idag och red lätt förvänd galopp i båge längst långsidorna. I vänster varvet var hon jättefin, men i höger gick det bara snabbare och snabbare, så där var det till att hålla i sig..
Trodde dock jag skulle åka av i galoppen då den var så himla rund och hon höjde ryggen så det nästan inte fanns något att sitta på, kom på mig själv att nästan sitta på halsen haha.

Nu ångrar jag dock lite att jag red barbacka för... jag har ridsår!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0