Min gårdag

Igår var andra dagen på Cape.
Fick börja lite senare idag då det strulade sig med bilar och sånt.

Det flöt på rätt hela dagen, när jag var klar med stallet hade jag tänkt att rida Bosse för första gången på två veckor. Tror ni inte att han har lyckats böja sin sko?
Inte så att den står rätt ut, men så att den glappar när han lyfter hoven.

Jag har visserligen tappskokompetens, men det finns ingen städ ute på Cape. Jag vill inte rida och riskera att han drar av sig skon och skadar hoven, och jag vill heller inte plocka av skon och riskera att han halkar och sträcker sig på andra benet.
Denna jäkla otur...

Det lutar åt att Maria får dra av den och fixa till den under helgen då hon har hand om honom, om jag inte gör det själv idag.

Förövrigt så fick vi våran nya dressyrsadel igår och den är SÅÅÅÅÅÅÅ fin!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0