Lördag

Lördagen vaknade jag vid ungefär 10 hemma hos Emma och Martin, väntade ett bra tag på att dom skulle kliva upp, vilket dom inte gjorde, så jag åkte iväg till stallet istället.
När jag kom till Cape satt jag och var lite social med Lollo först innan jag tog tag i ridningen.

Gud vad ni borde fått se min matchning, den var sjukt snygg! Och då är jag för en gångs skull seriös!
Bosse gick hur som helst, sjuuukt bra hela ridpasset, försökte att tänka igenom varenda liten del för att inte gå bet på något.

I skritten jobbade jag med bakdelsvändningar och ryggningar och i traven jobbade jag skänkelvikning och bogen in.
Galoppen jobbade jag lite med öppna och även öka och minska.
Underlagen på plan var inte det bästa, men red vid en bra tidpunkt så det var mjukt på dom flesta ställena.
Mycket nöjd var jag med det ridpasset då både jag red bra och Bosse gick bra!

Sedan efter det red jag Hälge på plan, solen hade gått i moln så det hade blivit lite hårdare, men släppte rätt bra när man började rida.
Red tillsammans med Linda på Stellan så vi skrittade fram ordentligt innan vi travade lite.
Men Hälge jobbade jag mer att få igång bakbenen och gjorde mycket övergångar till skritt där han inte fick dö av, utan tänkte nästan lite "trampa" ner till skritt. Sedan red jag mycket förvänd sluta och öppna och det tyckte han var superjobbigt, men skötte sig riktigt bra!
Mycket galopp blev det inte, men det lilla som vi tog så var det mest fram och tillbaka jag red, öka och minska helt enkelt.

När jag var klar på Cape åkte jag och red Divan på ridskolan. Red ut med Lisa och fy tusan vad stark hon var.
Hon var överallt om man säger så.. Drog på, ville galoppera, bockade, gick i sidled o.s.v, så när vi kom till ridskolan visade det sig att hon hade trampat av sig en baksko. Suck.
Dom hade dock hittat den och Maria skulle slå på den idag.

När jag väl hade varit hemma sväng och ätit lite så stack jag iväg till Cape igen för att umgås med Lollo (och Sebb), vi såg på film, eller vi pratade hela filmen och tittade ibland.
Det slutade med att jag sov på deras soffa eftersom jag ändå hade stalltjänst på söndagen.

Hon är söt men busig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0