Livet känns orättvist

Suuuck.
Hemkommen från stallet nu.

Släppte lös honom på planen och löslongerade honom och han var riktigt duktig och travade runt mig, men alltså jag tror jag bryter ihop. Kan inte sätta fingret på vad som är fel på honom.
Halt i en sekunden, ohalt i den andra.
Halt i ena svängen, men inte i den andra.

Sedan var han mer halt om han travade långsamt än om han travade på framåt.
Pigg var han dock, och när jag tänkte sluta hade han ingen som helst tanke på det.

Jag kan ärligt talat inte ens säga vilket ben det kommer ifrån.

Hur mycket otur ska man ha?
Förra året startade jag en ynka hopptävling på honom, sedan tävlade Maria han på två dressyrtävlingar. Resten av året var han halt med sin jäkla hovböld och traktspricka.
Ska vi behöva börja om nu?
Jag låter som en jäkla tävlingsnarkoman nu som bara bryr mig om att få tävla, och så är det verkligen inte, men jag blir bara så himla frustrerad. Han har precis blivit sig själv och börjat komma tillbaka i hoppningen, och då ska såklart allt fucka up sig.

Jag kan sätta 1000spänn på att det kommer från den vänstra framhoven. Det vilar en förbannelse över den!
Dessutom svär jag på att nästa veckan kommer han vara bra igen.


Foto och redigering: Britta Söderberg

Kommentarer
Postat av: Rebecka

<3 till dig och bosse

2011-03-08 @ 07:15:05
Postat av: Fredrika Källström

Usch, det där är ett jobbigt läge.. "/ förra ponnyn var likadan.. :( hoppas det löser sig!



kram

2011-03-08 @ 17:58:43
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår dig. Det är jättejobbigt när hästen är dålig och man inte kan göra så mycket åt det än att vänta och låta tiden gå...

2011-03-08 @ 21:02:38
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår dig. Det är jättejobbigt när hästen är dålig och man inte kan göra så mycket åt det än att vänta och låta tiden gå...

2011-03-08 @ 21:04:06
URL: http://jeeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0