Knarkad häst

Idag hade veterinären en sväng förbi Cape och som tur var fanns det tur för Bosse.
Vi (eller rättare sagt veterinären) kollade ner i hans hals och såg att den fortfarande hölls upp lite av operationen han gick igenom 2007.

Sedan fick han raspade tänder också, och han sa att bettet såg bra ut och att han bara behövde slipa lite på kanterna, så att rida med ett och samma bett verkar inte ha skadat honom iår heller ;)



Innan veterinären kom ut så red jag faktiskt ut en sväng, drog på hackamoret och red ut en sväng. Skrittade bort en bra bit innan jag galopperade upp för en backa och sedan red jag hem igen.
Han skötte sig väldigt bra idag och var lugn och avslappnad, trots att jag red barbacka så det kändes kung.

Imorgon ska jag skriva ett inlägg om struppipning, samt ett åsiktsinlägg - kul va?


Trött häst ;)

Dagens kommentar
Annika kommer till stallet när jag står och håller i Bosse, en bit bort står en annan häst lite pömsig för att få skapet rengjort.
Annika: Ja här står det visst två drogade hästar!
Jag: Bosse har inte fått någonting :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0