He's a keeper

Åh, lycklig tjej idag!

Har ridit min fina häst idag, första gången på två veckor!
Dessutom i nya dressyrsadel och med ett nytt schabrak, sånt gör det alltid extra trevligt.

Skrittade först ut en sväng, och red sedan på plan. Han kändes mycket bättre än sist jag satt på honom och hade fått tillbaka sin jämna och fina takt, och jag så himla svårt att sitta ner på honom, kändes att jag inte ridit honom på länge och faktiskt glömt bort hur mycket han rör sig.

I galoppen ville han mest bara busa och drog på varenda långsida, men ignonerade mest bara det och skrattade åt honom. 

Hade som uppvärmning att få honom och svara kvick för hjälperna, vilket inte tog så lång tid.
Dock hade jag sedan inte någon riktig plan, vilket sabbade passet lite, försökte att verkligen fokusera på min sits, men det var svårt. Aja, man kan inte ha en bra dag varje dag, men nu ska jag verkligen ta tag i det här!


Nya sadeln och nya schabraket!


Dagens outfit:
(eftersom jag har en hästblogg måste jag tydligen ha en enligt Amanda ;))

Träns: Jacson
Pannband: Hööks
Tyglar: Kalvskinn (okänt märke)
Sadel: Santa Cruz Arthur
Schabrak: Copperfield Exklusive
Ländtäcke: D Sweden
Benlindor: Okänt
Boots: Neopren från Horze




Var dagens outfit roligt? Något jag ska fortsätta med?

Kommentarer
Postat av: Natalja

Vilken cool header du har! :D

2011-03-17 @ 22:21:50
URL: http://nataljas.blogg.se/
Postat av: Lamia / VINN BENLINDOR FRÅN KINGSLAND!

Åh vad skön sadeln såg ut! Är du nöjd? :)

2011-03-18 @ 16:59:43
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Karro pantarn nummer 2

Snygg sadel. Hur många säckar med pantburkar kostade den? Ser äckligt dyr ut.

2011-03-19 @ 11:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0