Hemma en snabbis

Nu har jag precis kommit hem från stallet, eller precis precis, jag har varit hemma i ca 1h och passat på att äta.
Ska nu åka ut till ridskolan och rida Divan. Hade tänk att rida ut, men det är sånt dåligt underlag nu när det tinar, så det blir nog en sväng i ridhuset. Har inte ridit henne på flera månader så jag hoppas att det kommer kännas bra!

På Cape idag så har jag duschat Bruce och Hälge, samt flätat svansar och flätat ner manarna på Bruce och Stellan.
Hälge knoppade jag, vi får väl se om det duger, annars gör Maggan om det imorgon ;)


Jag red Bosse på plan och det var verkligen ett meningslöst pass, det var dåliga underlag och han var trippig, så travade och galopperade bara lite, och sedan skrittade jag resten av tiden, men hade inte alls någon plan med passet, så det gav egentligen ingenting, förutom motion.
For ut en sväng efter vägen det sista jag gjorde och då blev han typ galen, men efter att jag hade gjort några halter så blev han lydigare.

Hälges knoppar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0