En vanlig dag på stallet

Tänkte försöka göra inlägget lite mer intressant, så skriver helt enkelt vad jag gör när jag är på stallet.

- Börjar (oftast) med att mocka, tycker det är jätteviktigt att jag alltid mockar mitt nogrannaste till Bosse, eftersom jag anser att det är mitt sätt att "tacka" honom för allt han gör :) Detta tar ca 15min

- Sedan borstar jag, gosar, fixar och känner igenom alla ben och ryggen - varje dag, innan jag sadlar och sitter upp. ca 15min.

- Rider ca 40-50min

- Borstar av en snabbis och känner igenom benen igen, ca 10min

- Smörjer träns och sadelgjord - varje dag. Sadeln smörjer jag ca 1-2gg i veckan.

Sedan tillkommer allt det övriga som att gosa, städa och allt annat onödigt man slösar tid på i stallet ;)


Satte upp Bosses nya saltstens hållare (han fick dock inte sin nya saltsten) 
Samt en världelös bild på schabraket ;)


Kommentarer
Postat av: J

haha saltstenshållaren ser typ ut som en minikrubba ;)

2011-03-02 @ 03:57:02
URL: http://julialu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0