En fin Diva!

Har nu kommit hem för andra gången ikväll.

For ut till ridskolan och lyckades pricka in det så pass bra att programträningen hade precis slutat så det var bara att gå in och rida när jag hade fixat i ordning henne.

Började med att känna på henne lite när jag red fram och hon var så himla springig, låg på bogarna och bara drog i munnen.
Så började om från början med att bara göra halter vid varje bokstav. Från början kunde hon inte stå still utan bara gick fram och tillbaka, drog i tygeln och koncentreade sig inte alls, men efter ett tag fick började hon lugna ner sig, och stod stilla och tillslut så började hon söka sig neråt.

När hon var lugn i skritten så började jag jobba med bogen in i båda varven, när det satt rätt bra i skritten så började jag trava och fortsatte med samma arbete, bogen in, bogen in, bogen in.
Hon kändes väldigt knepig i vänster varvet och tappade takten och höll på, men när jag gick över i höger varvet så släppte det helt plötsligt och hon tog fram en trav som hade gjort Briar avis (heheheheh), nejmen skämt och sido! Hon fick ett sånt schvung att hon riktigt sköt mig ur sadeln, har aldrig känt den traven på henne förut!

Gick över till lite galopparbete och hon höll sig mycket lugnare och lättare i handen denna gång, dock blev hon riktigt trög då jag kom åt henne så jag fick driva som tusan! När hon väl kändes fin och balanserad travade jag av henne och sedan fick det vara bra!

Riktigt härligt att rida henne igen, speciellt när hon släppte till på slutet!


En gammal bild på en fin Diva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0