Dessa skor

Kommer bli till att resa omvägar idag.
Efter jobbet måste jag först hem, sedan ut till ridskolan för att slå till skon och därefter ut till Cape för att slå fast det.

Saker som är extra jobbigt, är att jag inte har någon riktig hammare till att slå till skon med, utan bara en vanlig, vilket gör att det tar hundra år att få till den.
Sedan är jag så less på snösulorna som gör att skorna sitter sämre. 
Så fort snön är borta ska jag dra av alla skor, ta bort dom och slå fast skorna igen, vilken frihet att slippa dom!

För er som kanske inte visste det så gör sulorna att det uppstår friktion och det nöts mer på sömmarna.
Därför ska man inte ha sulor om hästen inte behöver det.

Nej alltså hovar, skor och allt däremellan är en riktigt djungel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0