Dagen!

Idag var det dags att dra ut på första tävlingen för året med Maggan och Jennie!
Vi åkte från Cape vid halv 8 tiden, och om vi säger såhär - sedan har jag helt tappat tiden.
Tog ut hästarna ur lastbilarna, och sedan var det dags att göra i ordning Bruce som var lite tossig minst sagt.
Maggan red 1m med honom först, dom fick 4:a fel på andra hindret. På filmen ser man att han sneglar på läktaren istället för hindret, men i övrigt var han duktig, dock sprang han runt och gnäggade en hel del.

Sedan var det dags för Jennies tur med Hälge i 110cm, jag såg dock inte den ritten, men hon hade 4fel i omhoppningen och var svinnöjd! Bra start på säsongen för Hälge mina damer och herrar!
Dock hade han varit skvätten på framridningen, men det kanske är då han blir som bäst ;)

Därefter var det Jennie och Stellans tur. Han chockade mig och var lugnast av hela gänget! Var lite jobbig att få in på framridningen och banan, men annars var han en klocka!
Gick runt med 4 fel på näst sista hindret, en kombination, men annars var han super!

Sedan Brucans tur i 110cm med Maggan, och jag säger bara o m g vad galen han var innan. Stod på bakbenen och det tog ett tag innan Maggan ens kunde hoppa upp på honom. 
Nolla var han dock - så han blev ju absolut förlåten för sitt beteende ;)



Det var alla starter var gjorda skulle jag gå runt med Brucan lite medans Hälge skulle in i lastbilen och då kan jag säga att jag var less på honom, han gnäggade tills jag var helt döv och hingstade sig. Usch och fy, var nöjd när jag fick sätta in honom i boxen, bakom lås och galler är där han hör hemma haha!


En bild från dagen! 
Bildbomd om en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0