Att förbättra stämningen

När jag skrev det HÄR inlägget så fick jag faktiskt in lite kommentarer, och tänkte ta en av dom nu och skriva om.

Postat av: Annie
Vad ska du tävla detta år och idéer som du tycker skulle kunna förändra ÖOR positivt.


Iår ska jag tävla både hoppning och dressyr, hoppas i hoppningen kunna rida 120cm om hans hals håller för det, annars blir det bara 110cm banor.
Det är det som är synd med Bosse, han hoppar bättre hur högre det blir, och börjar inte ens att ta i förrän det kommer upp mot 120, men då blir det ju så, att dessto mer han måste ta i, desto mer måste han såklart anstränga sig och med sin hals blir han då och mycket tröttare.
I dressyren hoppas jag att faktiskt kunna rida någon kandar klass, det vore himla roligt! :)



Om jag nå går in och börjar prata lite om ÖOR (utan att få skit för det), så tycker jag att bara Camilla och Helen har varit ett stort steg i positiv riktning!
Men om vi ska se det hela så tror att "problemet" är att dom unga är för lata.
Klubben är ute efter ett generationsskifte, om man kan säga så, och vi ungar är för lata. Dels tror jag att det är för att vi fått åka lite för mycket på räkmacka av dom äldre, som fortfarande ställer upp och håller i tävlingar, men sedan tror jag vi är för rädda att göra fel. Och rätta mig om jag har fel, men jag tror att dom yngre är lite rädd för dom gamla som är där, eftersom dom inte alltid är dom mest inbjudande, så därför vill vi inte fråga om hjälp, och då blir det att vi struntar att hjälpa till istället.

Sen handlar mycket om VI-känsla, att alla alltid hejar på varandra och inte bara när man känner för det. 
Att alla hjälper till när vi plockar undan på tävlingar.
Att alla känner att det är deras ansvar att se till att vi kan hålla tävlingar.
Och att man resperkerar varandra och inte bara struntar i att dyka upp när man har lovat något.

Men jag tror inte det finns någon klubb där ute som är perfekt, även om man gärna vill tro att andra klubbar säkert har det mycket lättare än oss. ;)

Jag tycker vi har en jäkla bra klubb!

Kommentarer
Postat av: tilda

Superfin blogg du har! Följer dig via bloglovin och skulle bli jätteglad om du vill följa mig också :)

2011-03-05 @ 19:18:12
URL: http://harmonyhorse.blogg.se/
Postat av: Anonym

Öor äger:D

2011-03-05 @ 22:05:03
URL: http://teamnorrland.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0