20 minuter...

tog det för mig att mocka idag.
Jag fattar ibland inte själv vad jag håller på med, men när jag väl börjat komma in i det blir jag nästan äckligt nogrann.
Det roligaste är väl egentligen att det inte ens märks det minsta dagen efter, eftersom Bosse är en riktigt dyngspridare.

Om vi pratar om ridningen då, var inte speciellt taggad, men när jag kom ut så var faktiskt ridbanan helt okej så jag klädde på honom ordentligt, lindade alla ben och matchade riktigt snyggt.
Gick ut på plan och la i ordning lite galopp och travbommar, satt upp och började skritta fram.
Såklart började det snöa precis då.
Och inte var det "normal" snö, utan stora feta snöflingor, såklart blåste det också så när jag red åt ena hållet såg jag inte ett dugg utan fick sitta och blunda.
Red runt i 20-30min kanske endast i låg form i alla gångarter sedan fick jag nog och gick in.

Surast var väl att ca 15min senare hade det slutat snöa haha, väderguden ville nog bara hata mig lite idag.


Så här stilig var grabben idag!

Lindor: Back on track
Boots : Horze
Schabrak : Ecoline
Ländtäcke: Modern horse
Sadel: Santa Cruz Arthur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0