Träningsläger dag 2

Första passet var en riktigt gymnastik och styrkepass för hästarna.
Vi hoppade en lång övning med kyss-galoppbom-kryss-galoppbom o.s.v, något Divan aldrig har gjort förut och hon tyckte det var väldigt mystiskt.
Första gången hoppade hon ur den, men med en massa med, bred hand och lite vingel så tog vi oss igenom den.
Tog det några gånger och sedan fick hon pausa lite, tänka och sedan fick vi ta det en gång till och då satte hon den spikrakt, vilket visar att hon faktiskt tänker igenom det hon får lära sig!

Sedan hoppade vi någon annan linje med galoppbom-hinder-två galoppspräng-bom-oxer.
Här fick vi dock trava in, för hon blev lite för het på gröten
Rev en gång ordentligt, fick ta det en gång till och hon bromsade faktiskt upp av sig själv och hoppade jättefint!
Riktigt stolt var jag!


Andra ridpasset hoppade vi lite mer bana och det här var nog faktiskt bättre passet.
Hon var lite het, men lyssnade ändå, hoppade väldigt fina språng och var rädd om sig.
Drog faktiskt på ett stopp också som hon hade har gjort förut, men det gjorde att jag fick rida lite mer bara, vilket var en skön känsla.
Hoppade en bana på 80-90cm som jag aldrig trodde var möjligt, och jag var så NÖJD med henne!
Fina fina Divan!


På teorin fick vi fylla i ett papper om våra mål, drömmål, vad vi anser är svårast med hoppningen och hur vi ska uppnå dom.
Mitt mål för iår är 120
Mitt drömmål är 130.
Mina största problem är höjden och avståndet, för jag vill inte komma fel.
För att nå dit jag vill måste jag träna på högre höjder, och träna upp mitt självförtroende med mycket mental träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0