Tömkörning

Kände mig lite i mellan läget idag, då jag inte kunde bestämma mig om jag skulle rida eller inte eftersom klockan var så mycket.

Han brukar vila på måndagar, men han fick vila i lördags. Samtidigt ska han tävla fre-sön så vill inte att han ska gå för hårt.
Därför bestämde jag mig att tömköra honom en kort stund.

Han var riktigt fin, och gjorde inte något så speciellt, såg till att han svarade fram och tillbaka och variera formen lite.
I galoppen satte jag riktig press på honom några steg innan han fick galoppera på framåt och han var jättefin!


Så här har jag Bosse inspänd vid tömkörning.
Hur gör ni?
Foto: Hippson

Önskar verkligen jag hade en vagn som passade Bosse, vet att han skulle vara kanon på det! :)

Kommentarer
Postat av: Susanne - Vinn ett schabrak

Jag brukar spänna in likadant som på bilden:)



Fin blogg! :)

2011-06-28 @ 16:44:50
URL: http://straningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0