Men gårdagen då

Ja jag var ju inte klar på stallet efter jag hade varit på tävlingen!

Trots att Lollo hade mockat så hade jag ändå kvällsfodringen, och skulle rida Hälge.
Så efter att jag hade lämnat av Emma som var här en stund så åkte jag ut till Cape.

Hälge var sjukt fin idag! Red på stången, men tränade lite allt möjligt.
Började med galoppombyten.
Sedan red jag serpentiner med övergångar och i galoppen gjorde jag lite ryggningar för att sedan komma fram i galopp så han skulle få använda bakdelen.
Provade även lite galoppiruetter med honom och guuud vad den hästen kan saker!

Ska man ha en dressyruppvisning så är det här hästen man ska ha!
Är lätt den mest välridna hästen i Övik!
Galoppombyten och piruetter sitter som en smäck - han kan säkert mer som man inte vet haha :)



Fina Hälge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0