Lång dag

Fattar inte ens att jag orkar blogga, har bara lust att hoppa in i duschen och sedan direkt ner i sängen.
Fy tusan vad skönt det lät haha!

Dagens började iaf på Cape, stallet gick himla lätt och sedan red jag Stella på plan redan vid 10-tiden.
Hon kändes fin, men lite stel i högersidan och lite hängande i handen.
Jobbade serpentinbågar med volter och skänkelvikning i traven, och sedan i galoppen blev det lite förvänd galopp, efter det kändes hon bättre och hon tog ut steget riktigt bra.
Har bara suttit på henne en gång och det var när jag red ut, så fick en helt ny upplevelse av henne idag. En positiv sådan!

Sedan efter lunch red jag Bruce. Han var underbar idag!
Började med att han stod still när jag skulle hoppa upp, redan där hade jag kunnat hoppa av igen och gått in ;)
Jobbade med halter och lite bakdelsvändningar i skritten, samma arbete i traven och galoppen som med Stella, men la in lite öppna också och han vara bara sååååå fin!
Lätt och fin i handen, jobbade fint med ryggen och framför allt tror jag att han frustade sig igenom hela passet! Lovely!

Bosse hade dock tappat en sko, men som tur var va hovslagaren där så hon kunde slå på en gammal. Han ska skos på torsdag och det känns bra inför helgen!
Mona rider honom idag, så han fick vara ute lite längre idag.
När jag var där stod han i vattnet och åt vass...


Sedan åkte jag ut till ridskolan och fotade Pennan lite, fick i mig lite käk (Tack Evelina:)) och sedan var det dags för lektioner i 3h. Dom var så duktiga allihopa och framför allt är det roligare när dom ska hoppa lite.

Dom fick jobba med travbommar och sedan en serie där dom skulle öka och minska galoppsprången!
Sedan fick dom avsluta i pullermangraven och det roligaste var första gruppen som log upp till öronen när dom fick galoppera igenom!


Kan ju inte sluta ett sånt långt inlägg utan en bild...
Sugen att hoppa Bosse på ridskolan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0