Kramfors RK

Ja igår var vi alltså i Kramfors!

110cm
Kändes lite stel på framridningen, men ändå fin på framhoppningen.
Början kändes riktigt bra!
En ganska lång bana med 9språng i grunden och 4 i omhoppningen.
Gick bra fram till 7an där vi låg helt fel och jag bad honom hoppa av men han tog ett galoppsprång till så vi kom heeeeeelt fel och jag satt i skiten där efter.
Var sååååå nära att trilla av, men lyckades på något vänster trixa mig fast.
Hoppade 8an utan en stigbygel men insåg att jag inte tänkte rida en hel omhoppning utan den så fick fram några ord som "Snälla stanna" en bit ifrån sista hindret, fick tag i stigbygeln och fortsatte och nollade grunden.
Hade egentligen tänkt satsa mer i omhoppningen men kom av mig lite, så det blev något halvdant.
Vi hade en himla tur också då han var i 10an, 11an och 13e hindret, men lite tur ska man ha iaf ;)

120cm
Kändes huuuuur bra som helst på framhoppningen, hoppade som en gud på både räcket och oxern.
Eftersom jag var efteranmäld så var jag först ut.
Det skulle starta halv, så jag gick ner dit nån minut innan för att gå igenom banan och ge han lite tid att pausa.
Men tiden gick.... så det blev en alldels för lång tid innan vi fick gå in.
10min i solen var inte vad han behövde.
1an hoppade han som en gud, sedan tveckade han lite på 2an som stod halvt i skuggan, och rev den.
Kom stort på 3an, fick inte tillbaka han tillräckligt på 4an så han rev den.
Han stod emot kombinationen, men hoppade ändå och då kände jag när jag red mot 6:e hindret att det gick räcka.
Han rev det också och utgick sen, då jag inte tyckte vi hade den känslan jag ville att vi skulle ha.

Det var en A:0a och längre fram på banan var en trippel, och jag som är rädd för trippelbarrar vill inte komma in på en bana med oflyt och sedan tveka mot en trippel.

Är himla nöjd med Bosse, han var kanon och hoppade så himla fint i båda klasserna.
Sedan var vi lite för trötta båda två i 120 :)



110cm
Har klippt i filmen så ni slipper se när Maria filmar i backen för hon tror jag ska trilla av ;)


120cm
Säg till om ni inte kan se filmerna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0