Inte min dag

Usch och fy för denna dag, vill helst glömma den...

Började med att försova mig med 40min, klockan ringde inte...
Sedan ut till stallet för att fodra och släppa ut, packa på allt och bege mig till Vännäs.

När jag kommer fram tycker jag bilen är så svår att svänga... Då visar det sig att servopumpen läcker och det är nån jävla rem som kan gå sönder om jag kör bilen något mer..

For på tävlingarna och det var såååå jävla varmt. Kollade lite och hängde där, innan vi åkte och hämtade Bosse (som står där Maria har Erik) besiktigade, men insåg sedan att vi var alldeles för tidig. Fick hänga med Bosse i ridhuset i över 2h för där var det svalt och vi hade ingen uppstallning.

Sedan när det väl var dags för ridning så var Bosse sååå taggad! Höll nästan på att stegra när han skulle stå still.
Var fin på framhoppningen, rev dock oxern för vi kom nära, men gav oss ändå för han försökte verkligen.

Rider in på banan och är sjukt taggad båda två!
Hoppar första hindret, han hoppar mig nästan ur sadeln, bestämmer ingen distans till 2an, så hamnar i ett mellanläge där han drar åt höger och kommer nära men hoppar ändå utan att riva.

Kommer emot trean och ligger så himla bra och kan känna känslan när han ska kliva av. DÅ lägger han in en pallnit så jag hade ingen chans att sitta kvar.

Var så himla ledsen och besviken efter för vi låg så jävla bra och var så taggade.
Men efter att ha kolla filmen 10gg så har vi kommit fram till (man ska inte skylla på hästen) att han gjorde en missbedömning.
Vi borde ridit två galoppsprång, men han tog ett megastort galoppsprång istället och är på väg att hoppa av, men ångrar sig i sista sekund.

Har iaf bytt från 110 till 105 imorgon, det var det lägsta som fanns och vill bara leka runt banan imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0