En skön känsla!

Har kommit hem från stallet nu.
Älskar känslan jag får när det är sommar att bara strosa runt, och vilja göra så mycket!
Har tänk att ta tag i min egen garerob ikväll, samt slänga in lite benskydd i tvätten, sedan ska jag sova - har stallet imorgon!
Är bra, för då kan jag vända tillbaka dygnet ;)

Hur som helst, träningen idag:

Vi började med att jobba med galoppen på bommar med 17,5meter mellan. Först skulle vi rida 5galoppsprång, och sedan varierade vi mellan 5-4 och 4-4. Bosse skötte sig kanon, men kändes lite seg.

Sedan gick vi till att hoppa en liten bana på ca 80cm. Kändes även bra, känslan var bra men han var otroligt oengagerad, så rev 1-2gg.

Vi höjde upp till ca 105cm, och även här var han fin. Rev en gång, men rättade sig sedan på resterande hinder.
Jag var liksom nöjd, och tänkte "nu är vi klar, är nöjd med den här känslan till helgen".

Dock var vi inte klar, utan Maggan rullade ut en bom på ca 7,5 meter, så det blev bom-ett galoppsprång-räcke.
Började väl på ca 105cm och det kändes också.
Höjde upp, och när vi kom till 125cm började min häst verkligen vakna till liv. Klippte till och tog i med ryggen för första gången på läääänge!
Det höjdes upp en gång till, upp till 135cm och även här tog han i så han nästan hoppade mig ur sadel.
En uuuuuunderbar känsla och han tyckte det var så kul att hoppa högre! (Och jag med!) :)

Har nu pratat lite med Maria så det är lite ändringar i min tävlingsplanering.
Rider 100-110cm nu i helgen, men har ändrat till Vännäs så det blir 110cm och 120cm. Han blir mycket gladare när det är högre och det kände jag faktiskt nu i helgen också!


Bosse tycker det är roligt att hoppa högt -2009 :)
(Ignorera min fula sits, var något jag hade för mig ett tag, att
vrida mig i kroppen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0