Det var nästan vår dag idag!

Dagen började väl inte bäst, då vi åkte till tävlingen, gick banan och insåg att det var en 0.95 som var först och inte 105 som jag trodde...

Gjorde dock en efteranmälan så red även 0.95an eftersom vi ändå var där.
Han var jättefin på framhoppningen, jag red bra in på banan och han var helt med! Eftersom det bara var en bed A, så var det bara 7språng, men han nollade och var kanonfin!

Red fram till 105 och kände att han var lite tröttare, men hoppade suuuuper på framhoppningen!
Har verkligen hoppat kanonfint där både i Kramfors och här i Vännäs!

Gick in på banan och ville egentligen inte komma till omhoppning, men vad gör det när hästen är så jävla fin att han nollar grunden!
Började satsa i omhoppningen, kom fel på 8an så i mitt huvud rev vi den för han klonkade i.
10an var samma hinder som nummer 3 igår, och Bosse stod emot lite, sköt ut bogen och tvekade (vilket inte är konstigt) så då tvekade jag också och bad han att stanna vilket han gjorde.
Tog bara om det och övertalade mig själv att vi skulle över.
11an var en kombination och där trodde jag att vi rev B:hindret och sedan till 12an var han jättetrött men kämpade ändå på kanon och fick ett bra sista språng.

Sur jag blev på mig själv när jag får höra av Maria att vi inte alls rev något hindret, och utan det stoppet hade vi varit dubbelnolla och placerad...SURT!
Helt och hållet mitt fel som satt och tänkte för mycket, satsade inte ens i omhoppningen eftersom jag trodde det var kört.

Som vanligt kom vi 8:a av 6 placerade haha!
Den som kom 6:a hade dessutom 4fel i omhoppningen!

Men är ändå supernöjd att det här var tredje helgen i rad vi tävlar, han var mest taggad den här helgen och har tagit fram helt nya språng som jag inte är van vid!
Är dessutom försiktig av sig så jag är så NÖJD!

Ibland blir det dock stople ut, och snart är det våran tid att ha lite tur!
Ligger kvar på 100 och 110 ett tag till, tills vi har höjt självförtroendet igen :)

Bilder och filmer får ni när jag kommer hem, när det nu lär bli...


Såhär fint har han hoppat hela helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0