Dagens Bosse

Måste flika in och skriva vad jag gjorde med Bosse idag, annars kommer jag glömma det.

I måndag tömkörde jag honom och han var sjukt fin. Det var ju första gången på ca 1 vecka han fick röra sig efter att ha stått på betet och feta till sig. Kort och lätt pass, men samtidigt krävde jag lite av honom.

Igår red Mona honom ett lätt pass på planen och sa att det hade gått jättebra. Hon hade mest bara tagit det lugnt, och det kändes jättebra!

Idag var jag hoppsugen (väldigt ironiskt efter 3dagars hoppning) och bestämde mig för att prova hoppa han på hacket, för det var längesedan.
Han var lite loj från början så jag var på honom i galoppen att han skulle svara för skänkeln, har tänkt att ta tag i det lite, så jag får honom ännu kvickare vilket gör att vi ska minska missförstånden i hoppningen.

Började sedan hoppa honom och han hoppade fantastikt fint idag även på små hinder. 
Väl igenom kroppen och var inte nära en bom!
Hade som plan att bara rida banan en gång på 80-90cm och sedan ge mig.
Dock kom jag inte undan så lätt när vi inte satte distanserna, utan jag fick räkna högt för mig själv 1-2-3-4 så att jag galoppera på framåt.
Han var pigg, men det blev väldigt av och på, för han kastade med huvudet när han tyckte jag höll för mycket i honom, och jag hade ingen martingal eftersom det egentligen inte behövs...

Ska nog inte hoppa han så mycket mer på hacket, eftersom det inte riktigt fungerade som jag ville.


Foto: Pernilla Larsson

Kommentarer
Postat av: Annie

MALIN!

Vilka klasser rider du på hemmatävlingen? :)

2011-06-25 @ 13:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0