Då var den här dagen över

Lång dag!

Åkte ut till stallet där Erik står, och vi körde över honom till ridskolan, sedan var det bara dags för mig att börja jobba ;)

Började med att tömköra Erik i det sköna svala ridhuset. Han gick riktigt bra, men skulle såklart visa upp sin dåliga sida när Maria kom in i ridhuset, genom att fatta fel galopp, korsgalopp och skjuta ut bogen och dra iväg haha.
Sedan var det samma visa för Bosse, tömkörning i ridhuset. Han var superfin och pigg, så han pep typ varje gång jag smackade åt honom.. Han tyckte nog det var skönt att sova inne en natt :)

Sedan började jag med att duscha Erik, eller först smörjde Maria in honom med flytande margarin (ja ni läste rätt) för att få bort kodan, och sedan blev det dags att börja skrubba!
När han var ren, var det Bosses tur, som förövrigt hade stått och skrikit efter Erik hela tiden...

Han fick världens noggranaste dusch tror jag, för jag schamponerade in honom två gånger och verkligen masserade honom :)

Därefter körde vi hem Erik, och körde Bosse till Hippo, vi fick snurra runt lite för det var vägarbete och skit, och vi blev lite förvirrade, sedan när vi precis var framme kom vi på att Bosses pass var kvar i Ö-vik....

MEN som tur är, så ska Susanne ta upp det när hon kommer med Divan imorgon! :D



Förresten, så såg vi sen när Erik hade torkat att han fett-fläckar kvar av margarinet.. Vi fick bort kodan, men inte margarinet, så nu ska vi ta med såpa till imorgon ;)


Bosse i Vännäs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0